Kauppakamarivuosi 2020

7 2.7.2 eJäsenkirje eJäsenkirje ilmestyy noin 10 kertaa vuodessa hyödyntäen Postiviidakko-alustaa. 2.8 Viranomaistehtävät Kauppakamari hoitaa tinkimättömän ammattitaitoisesti sille erityislaissa säädetyn viranomaistehtävän eli ulkomaankaupan asiakirjojen vahvistusmenettelyn. Asiakirjapalvelu sisältää lähinnä Euroopan Unionin yleinen alkuperätodistuksen, ulkomaankaupan kauppa- yms. asiakirjojen vahvistamiset ja ATA Carnet – tulliasiakirjan. Vahvistettavien ulkomaankaupan asiakirjojen määrä perustuu Etelä-Karjalassa sijaitsevien yritysten vientiin EU tullialueen ulkopuolella oleville alueille. Asiakirjapalvelu edellyttää kauppakamarin toimistolta jatkuvasti ylläpidettävää osaamista. 2.9 Hallinto ja johtaminen Elinkeinoelämän edustajana kauppakamarin tulee olla tiennäyttäjä hyvässä hallintotavassa, läpinäkyvässä taloudenpidossa ja uusien järjestelmien käyttöönotossa. Hallitus ohjeistaa kauppakamarin toimiston toimintaa. Kauppakamarin toimiston resurssit eli toimitusjohtaja ja toimistonhoitaja toteuttavat kauppakamarille kuuluvat tehtävät keskinäisen työnjakonsa mukaisesti. 2.10 Myynti ja markkinointi Kauppakamarin jäsenyyden markkinoinnissa omaksuttua pysyviin jäsenyyksiin tähtäävää toimintatapaa jatketaan. Olisi hyvä, jos kauppakamarin henkilökunnan lisäksi myös luottamushenkilöverkosto tuntisi perusasiat kauppakamaritoiminnasta ja olisi siten paitsi halukas ja valmis markkinoimaan kauppakamarin jäsenyyttä. Tavoitteena on, että toiminnan hyvä laatu realisoituu jäsenmäärän kasvuna. Koulutustoiminnan ja muiden palveluiden myynnin kautta pyritään järjestelmällisesti saamaan jäseneksi aktiivisesti kauppakamarin palveluita käyttäviä yrityksiä. 3 JÄSENSTRATEGIA Kauppakamarin jäsenkunnan tärkein ominaisuus on kattavuus: jäsenten tulee muodostaa kattava ja edustava otos maakunnan yrityksistä ja niiden sidosryhmiin kuuluvista yhteisöistä niin toimialaan, sijaintipaikkakuntaan kuin kokoon nähden.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk0MTY=